Article

Drepturile consumatorului de energie electrica

Scris de: Ileana Buia・Data publicării: 14 noiembrie 2021・Ultima actualizare: 7 ianuarie 2022

Esti deranjat de furnizorul tau de energie electrica? Ai depus deja mai multe plangeri in acest sens si situatia nu se remediaza? Pot fi diverse probleme: cresteri de preturi foarte mari, contorul a fost citit gresit sau factura nu ajunge in timp util. Poate este timpul pentru o schimbare!

Iata cele mai frecvent intalnite probleme:

Probleme cu citirea contorului
O citire inexata poate avea un impact dorit asurpa facturilor lunare la energie, insa puteti contesta citirea si reclama furnizorul de energie.

Pene de curent frecvente
Intreruperile de curent sunt perturbatoare si incomode. Chiar daca acest lucru nu tine de furnizorul de energie electrica, si este nevoie in permanenta de mult timp pentru a restabili alimentarea, aveti dreptul de a cere o compensatie cuvenita, printr-o cerere de despagubire.

Facturi intarziate
Facturile care nu se emit lunar, consecvent, pot genera penalitati si sume mult mai mari de plata. Aceasta problema trebuie semnalata imediat furnizorului de energie electrica.

Drepturile consumatorilor de energie electrica le permite acestora sa autorizeze terte parti sa acceseze datele lor energetice.

Drepturile consumatorilor:

  • Dreptul de acces la energia electrica si gaze pe teritoriul Romaniei
  • Dreptul de alegere a furnizorului incepand cu 1 ianuarie 2021, de cand piata de energie electrica din Romania s-a liberalizat
  • Dreptul la informatie pentru a alege cea mai buna oferta de pe piata, modalitatea de plata, perioada contractuala si orice alte detalii necesare
  • Dreptul de modificare a contractului atunci cand sunt necesare anexe suplimentare, modificare de costuri sau alte situatii conexe
  • Dreptul de notificare prealabila de plata, de expirare a contractului
  • Dreptul de acces in informatii privind consumul de energie – puteti solicita furnizorului de energie detalii despre consumul lunar si costul aferent
  • Dreptul la remedierea defectiunilor in cazul in care sesizati o problema in acest sens
  • Dreptul pentru recuperarea daunelor in cazul in care demonstrati ca ati suferit pagube in urma unor defectiuni persistente sau ca vi s-a facturat o suma mai amre raportata la consum
  • Dreptul de a face o reclamatie cu privire la o problema semnalata de furnizare, facturare, consum
  • Drepturil legale pentru clientii vulnerabili

Cunoasteti-va drepturile si actionati ca atare!